למנף את הפרעת הקשב
אם אני צריכה לשקף מוח עם "הפרעת קשב" במשפט אז אני בוחרת ב : "מרוב עצים לא רואים את היער". המון, המון עצים, בכל פעם אתה עוצר על יד עץ ומגלה שהוא לאו דווקא רלוונטי עבורך. לעיתים עצים הולכים לאיבוד, לעיתים קשה למצוא אותם, מה שבטוח שהמקום עמוס, קל ללכת שם לאיבוד ולהרגיש שחזרת שוב ושוב לאותה נקודה.
תחושת חוסר האונים מציפה אותך כי אין אתה יודע באיזה מסלול לבחור ובכל פעם מחדש הדרך מובילה אותך למקום אחר, אומנם זה מאפשר לגלות עולמות חדשים אבל באותה נשימה התחושה היא, שחסר לך מסלול שייקח אותך מנקודה ויובל אותך לנקודה שבה חפצת להיות. תחושה המערערת את הביטחון הבסיסי של החיים.
הפרעת קשב "מתאימה" לצעירים ואין לה מקום בעולם המבוגרים. מי יכול לקבל אדם בוגר שקשה לו לשמור על קשב והוא קופץ מנושא לנושא ובסוף היום מרגיש שהוא בזבז מלא זמן.
כאשר מבוגרים מגיעים לטיפול, בתחילת דרכם הם מזכירים לי את היער. קשה להם להבדיל בין עיקר לטפל, קשה להם למקד את הבעיות, קשה להם לראות מסלולים חדשים ובעיקר הם חסרי אונים.
פעמים רבות בבחירת המקצוע הראשון שבעלי קשיי קשב וריכוז עושים, יש גורמים שונים המשפיעים על הבחירה: משפחה, ציפיות, תפיסות, וכדומה. אנשים אלו בשלב חוסר המיקוד, נתונים יותר ללחץ חיצוני. בשלב מסוים ( בסביבות גיל 35-40 ) הם מחפשים להקשיב למהות הפנימית, לצרכים הבסיסים אותם ייתכן והדחיקו ועולה בהם האפשרות לעשות הסבה מקצועית לתחום הטיפול כדרך לעבד ולהתמודד עם הקשיים שלהם ולעיתים גם של ילדיהם. (גורם זה יכול להוות טריגר בבחירת המקצוע השני) .
במהלך השנים עוד לפני היותי מאבחנת מטפלת ובטח בעלת מכללת אלבאום וקליניקת "עיגולים של שמחה:", חיפשתי דרך למקד את עצמי, אבל החיפושים הובילו אותי למיקוד חיצוני. לימודים במסגרת, עבודה מסודרת, חתונה בגיל צעיר. הכל היה כל כך מאורגן ומסודר מבחוץ, חשבתי שיהיה לי הרבה יותר מסודר בפנים. מצד אחד אפשר לומר שדי הסתדרתי והצלחתי להתנהל…עד שלא יכולתי עוד… האנרגיה לשמור את הסדר החיצוני שחקה אותי.
הבנתי שאני חייבת לארגן את הכל מבפנים, "חשיבה ממוקדת תוביל אותי למקומות שבהם אני רוצה ובוחרת להיות". התחלתי להבין את הרקע להפרעת הקשב דרך הלימודים בשיטה אותה לימים רכשתי.
"דומה בדומה ירפא"
ישנה סטיגמה שאדם עם הפרעות קשב אינו יכול לטפל בילדים / מבוגרים עם הפרעות קשב אך למעשה אדם זה מכיר כל סימפטום או רגש אפשרי אתו מתמודד המטופל ואף האמפתיה והדחף לכוון את מסלול חייו של המטופל הופך להיות כוח מניע של מטפל זה .
בשיטת אלבאום פיתחנו מודל טיפולי הנקרא "אינטגרציה תפקודית" ובמהותו מבקש לשפר ולאזן תחנות מרכזיות כגון: הפרעת קשב, ויסות חושי, קשיי התנהגות, קשיי מוטורים וכדומה דרך הסתכלות ומענה מארבעת אינטליגנציות עיקריות: גוף, רגש, חשיבה, חושים, המותאם לילדים נוער ומבוגרים.
אינטגרציה תפקודית היא דרך חשיבה ודרך חיים המאפשרת לאדם באשר הוא: למקד את חייו, מחשבותיו, לטפל בעצמו או / ו לטפל באחרים.
מכללת אלבאום מכשירה סטודנטים לאבחון וטיפול בקשיי תפקוד ולמידה וכישורי חיים.
המסלול מתאים לאנשים המחפשים את החיבור למהות הפנימית ולמקצוע עם נתינה ומעוניינים בהסבת מקצוע.