הכנה לכיתה א

סדנת הכנה לכיתה א חווייתית בת 12 מפגשים המיועדת לכל ילד העולה לכתה א'.

סדנת מוכנות לכיתה א

מוכנות ללמידה היא שלב בהתפתחות הילד. בשלב זה מבשילים תפקודים הכרחיים ללמידה נינוחה, אפקטיבית ומהנה. לעיתים, מעבר זה אינו תואם את יכולותיו של הילד בחלק מההיבטים ההתפתחותיים או בכולם ועל מנת להימנע ממצב זה מומלץ לבנות לאורך תקופה מקדימה את התפקודים הנדרשים לבשלות ומוכנות לקראת למידה – היבטים רגשיים, חברתיים, קוגניטיביים, מוטוריים והתנהגותיים.

מדובר בתהליך הדרגתי, אינדיבידואלי הדורש פעמים רבות הכנה מראש.

יכולת הלמידה תלויה במידה רבה ביכולות התנועה. למידה ומיומנויות חשיבה, יצירתיות ומיומנויות רגשיות – נמצאות באינטראקציה מתמדת עם הקואורדינציה המתרחשת בין המוח לחלקי הגוף השונים.

למידה היא משימה מורכבת ברמה גבוהה הדורשת התנסויות מקדימות, מדורגות הנוגעות בכל התפקודים.

שיטת אלבאום, המושתתת על גישות התפתחותיות ועבודה דרך אינטיליגנציות מרובות (גוף, רגש, חושים וקוגניציה) מאפשרת בעבודה מובנת, לסייע לילד לגייס את המשאבים והתפקודים הנדרשים ללמידה יעילה.

במסגרת מפגשי סדנת הכנה לכיתה א, יתנסו הילדים במגוון פעילויות שיכינו אותם ללמידה בכל ארבעת האינטיליגנציות המרכיבות את כישורי החיים – וביניהן הלמידה.

המפגשים נערכים בקבוצות קטנות ומורכבים ממגוון התנסויות ומיומנויות להם יזדקקו במהלך שנות לימודיהם, במטרה להביאם לכניסה לבית הספר נינוחים, קשובים ומוכנים ללמידה.

חשוב לנו כי הילדים יתנסו בהנאה שבלמידה ויפיקו ממנה את המיטב.

את המפגשים מנחה מטפלת מומחית בשיטת אלבאום בעלת ניסיון בהיבטי המוכנות והבשלות, מלווה בסטודנטיות מתחום הטיפול.

סדנת הכנה לכיתה א', עוסקת בחיזוק והעצמת היכולות בארבעה תחומים עיקריים- מוטורי, קוגניטיבי, רגשי וחברתי. 

בתחום המוטורי:
– שכלול ושיפור מיומנויות בסיסיות באמצעות התנסות והתארגנות בתנאי מרחב שונים.
– שליטה בתנועות הגוף כיחידה אחת ושליטה בחלקיו השונים תוך בידוד אברים.
– איסוף נתונים באמצעות החושים וקבלת החלטות לפעילויות מוטוריות בהתאם.
– הכרת הגוף- שיום, זיהוי, גודל, צורה, מיקום אברי הגוף ואפשרות התנועה של האברים השונים.
– התנסות במצבי שיווי משקל סטטי ודינמי במנחי גוף שונים.
– פיתוח קואורדינציה רב איברית, עין-יד, מח-עין-יד.
– מוטוריקה גסה ועדינה.
– יכולת זיהוי צד ימין ושמאל של הגוף והעדפה צידית.
– יציבה נכונה.

בתחום הקוגניטיבי:
– זיהוי והגדרת בעיות והבנת הקשר בין סיבה לתוצאה.
– קבלת החלטה לאחר איסוף נתונים ומציאת פתרון לבעיה.
– תכנון, ביצוע והשלמת משימות.
– הכרת האותיות, המספרים, צורות הנדסיות, זיכרון שמיעתי וחזותי.
– מיון והתאמה- גודל, צבע, צורה.
– יכולת זיהוי צד ימין ושמאל של הגוף והעדפה צידית.
– גרפו מוטוריקה כבסיס לכתיבה.

בתחום החברתי:
– יצירת מערכת קשרים וכישורים חברתיים.
– פיתוח היכולת לפעול כיחיד וכקבוצה.
– פיתוח מנהיגות ושמירה על חוקים.
– שיתוף של נתינה וקבלה, עזרה וכבוד לזולת.

בתחום הרגשי:
– מודעות לרגשות והבעת רגשות.
– עצמאות ורכישת בטחון כתוצאה מהתנסויות המאפשרות בחירה ליד מתוך מגוון אפשרויות.
– רכישת בטחון מתוך פעילות בסביבה מוכרת ומשתנה.
– הצלחה והעצמת הביטחון העצמי ביכולות הגופניות והמנטליות.
– נקיטת יוזמה ופיתוח היצירתיות.
– מציאת מקום בקבוצה.
– עידוד פיתוח הדמיון והתנועה דרך תנועה.
– הדגשת השיפור העצמי והיכולת האישית.